close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej
  • DYPLOMACJA PUBLICZNA

  • 7 października 2016

    40 graczy komputerowych z Polski i Węgier stworzyło w ciągu 48 godzin siedem gier komputerowych nawiązujących do Poznańskiego Czerwca i Powstania Węgierskiego sprzed 60 lat. Wydarzenie odbywało się od 30 września do 2 października w siedzibie Nemesys Games.

    - Game Jamy to wyjątkowy sposób tworzenia gier. Programiści, artyści, muzycy, deweloperzy, designerzy, a także początkujący amatorzy spotykają się razem, by w krótkim czasie, w małych grupach stworzyć mniej lub bardziej skończoną grę na zadany temat. Uczestnicy pomagają sobie nawzajem, dzielą się pomysłami, współuczestniczą w kilku zespołach na raz. Idea stojąca za game jamami jest prosta – łączą one środowisko twórców gier, uczą pracy w zespole, pozwalają nauczyć się nowych umiejętności, poznać nowych znajomych lub potencjalnych współpracowników, rozwijają kreatywność, tworzą niezwykłą społeczność – wyjaśnił Jakub Marszałkowski, współtwórca i członek zarządu fundacji Indie Games Polska.

     

    Tematem przewodnim Game Jam, który miał miejsce pomiędzy 30 września a 2 października były wydarzenia 1956 roku, które są niezwykle ważne w historii zarówno Polski jak i Węgier. Wspólne tworzenie gier w Budapeszcie jest dowodem, iż pamięć historyczną można pielęgnować twórczo, z szacunkiem dla bohaterów, a zarazem atrakcyjnie dla współczesnego odbiorcy.

     

    Spotkanie poprzedziły spacer po mieście do miejsc związanych z wydarzeniami z 1956 roku, prezentacja węgierskiego historyka oraz wykład polskiego jammera, który podzielił się swoim doświadczeniem na temat tworzenia gier historycznych.

     

    W logice gamejamowej liczy się cel, wyzwanie i nawiązane kontakty. W Budapeszcie developerzy mieli okazję spotkać się, wspólnie działać i nawiązać długookresową współpracę. Okazja do jej pogłębienia nadarzy się w weekend 21-23 października 2016 roku. Węgierscy uczestnicy projektu pojadą do Polski na największe w Europie Środkowej targi branżowe Poznań Game Arena (Game Industry Conference).

     

    - W ten sposób tworzymy nie tylko jakże symboliczną w tym roku paralelę Poznań-Budapeszt, ale inwestujemy w trwały most, tak aby z tego projektu w przyszłości pączkowały spotkania biznesowe – powiedział Jarosław Bajaczyk, zastępca dyrektora Instytutu Polskiego w Budapeszcie.

     

    Projekt Instytutu Polskiego w Budapeszcie powstał dzięki współpracy z fundacją Indie Games Polska oraz węgierskim producentem gier Nemesys Games.

     

    Gry stworzone podczas Game Jam 1956 w Budapeszcie już niebawem będzie można za darmo pobrać z portalu Nemesys Games.  

     

    Biuro Rzecznika Prasowego

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: