close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej
  • STRONA GŁÓWNA

  • 27 stycznia 2016

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych opracowało i wydało pierwszy praktyczny poradnik "Konflikt interesów - czym jest i jak go unikać?". Inicjatywę zrealizowano w ramach Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji.

    Konflikt interesów jest zjawiskiem, z którym może się spotkać każdy pracownik administracji publicznej. Zjawisko to negatywnie wpływa na jakość wykonywania obowiązków służbowych oraz podważa zaufanie obywateli do instytucji państwa. W polskim prawie nie ma obowiązującej definicji legalnej konfliktu interesów, a procedury jego unikania są tylko częściowo opisane w przepisach. Jednocześnie konflikt interesów może być przyczyną zakończenia urzędniczej kariery.

     

     

     

    Celem poradnika jest zarówno podniesienie poziomu profesjonalizmu administracji rządowej, jak i uchronienie urzędników przez błędami wynikającymi z nieświadomości. Opracowanie omawia formy konfliktu interesów i rekomenduje sposoby jego unikania. Zawiera praktyczne przykłady i wskazówki, odnoszące się do codziennej pracy i rzeczywistych sytuacji. Szczegółowo omawia problematykę podejmowania dodatkowych zajęć zarobkowych, a także przyjmowania prezentów. Zawiera także porady dla przełożonych.

     

    Poza edycją ogólną wydane zostały także edycje z suplementami dla służby zagranicznej i dla żołnierzy. Działanie zostało sfinansowane ze środków rezerwy celowej budżetu państwa na realizację Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji.

     

    Biuro Rzecznika Prasowego
    Ministerstwo Spraw Zagranicznych

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: