close

  • Polsce – służyć, Europę – tworzyć, Świat – rozumieć
  • WIADOMOŚCI

  • 3 czerwca 2014

    Kampania telewizyjna promująca Polskę za granicą rozpoczęła się 3 czerwca pod hasłem „Polska. Spring into new”. W roku trzech radosnych dla Polski rocznic – 25-lecia wolności, 15-lecia członkostwa w NATO i 10-lecia przystąpienia do Unii Europejskiej – akcja promocyjna koordynowana przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych przypomina zmiany, jakie zaszły w Polsce od 1989 roku.

    To pierwsza kampania wizerunkowa Polski o tak szerokim zasięgu, zorganizowana we współpracy z ministerstwami reprezentowanymi w Radzie Promocji Polski. Jej głównym elementem jest reklama telewizyjna (tzw. spot) promująca Polskę, emitowana jednocześnie w czterech popularnych stacjach telewizyjnych o zasięgu ponadregionalnym (BBC, CNN, Eurosport i Sky News). 
     
    O zmianach w Polsce w spocie telewizyjnym opowiada znany fotoreporter Chris Niedenthal, autor m.in. słynnego zdjęcia z czasu stanu wojennego, przedstawiającego wojskowy transporter opancerzony stojący przed warszawskim kinem Moskwa, w którym wyświetlano wówczas film „Czas apokalipsy”. Niedenthal na przestrzeni ostatnich 40 lat był świadkiem polskiej historii. To z jego perspektywy widzimy skok cywilizacyjny, którego Polska dokonała przez ostatnie 25 lat. 
     
     
    Zobacz spot:
     
     

     
    Ideą filmu nie było podkreślanie walorów turystycznych kraju, ale pokazanie niezwykłej energii Polaków, dzięki której Polska pokonała tę drogę. 
     
    Reklama, która miała premierę 3 czerwca w telewizji CNN, jest formą podziękowania Polakom za ich wkład w tak duży sukces kraju w trakcie 25 lat transformacji i modernizacji. Obcokrajowców zachęca natomiast do przyjrzenia się Polsce bliżej i zanurzenia się w jej energii. 
     
    Scenariusz spotu został wyłoniony w drodze konkursu. W skład komisji konkursowej weszli przedstawiciele wielu ministerstw, a także eksperci branży marketingowej. Spot zrealizowała agencja Saatchi&Saatchi, jedna z najlepszych na polskim i światowym rynku, a hasło i logo kampanii stworzył ś.p. Wally Olins, światowej sławy specjalista od brandingu państw i jego firma Saffon Brand Consultants z Londynu. 
     
    Kampania promocyjna, którą od 19 maja zapowiadały plakaty i bilbordy umieszczone w Londynie, finansowana jest ze środków unijnych zaoszczędzonych podczas polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej (ok. 8,4 mln zł). Główna część budżetu zostanie przeznaczona na zakup czasu antenowego w mediach zagranicznych.
     
     
    Biuro Rzecznika Prasowego
    Ministerstwo Spraw Zagranicznych
     

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: