close

  • Polsce – służyć, Europę – tworzyć, Świat – rozumieć
  • WIADOMOŚCI

  • 19 maja 2014

    Londyńczycy w 150 punktach miasta mogą od dziś zobaczyć reklamy promujące Polskę. W Wielkiej Brytanii rozpoczęła się skierowana do Europejczyków kampania wizerunkowa „Polska. Spring into” koordynowana przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych.

    Przypatrz się Polsce. Zobacz, ile osiągnęliśmy i co jeszcze możemy dać Europie – do takich działań zachęca kampania pod hasłem „Polska. Spring into”, która będzie prowadzona przede wszystkim w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Szwecji i potrwa do końca listopada 2014 roku. Jej autorzy przekonują, że polska energia napędza do pozytywnych zmian. Pokazują też skalę  przemian, które dokonały się w naszym kraju na przestrzeni ostatnich 25 lat.

     

    Okazją do przeprowadzenia kampanii są trzy ważne dla Polski rocznice: 25-lecie odzyskania wolności, 15-lecie przystąpienia do NATO i 10-lecie wejścia do Unii Europejskiej.

     

    Kampania rozpoczęła się w Londynie. Na ulicach stolicy Wielkiej Brytanii pojawiły się plakaty zapowiadające spot wizerunkowy o Polsce. Można je zobaczyć m.in. na lotnisku Heathrow, stacjach metra Oxford Circus, Victoria i Leicester Square, czy budkach telefonicznych na ulicach Londynu. Sam spot będzie emitowany od początku czerwca na antenie czterech  czołowych stacji o zasięgu panregionalnym: BBC, CNN, Eurosport i Sky News. Film i zwiastującą go kreację stworzyła agencja Saatchi&Saatchi, wyłoniona w drodze konkursu.

     

     

     

     

    W ramach kampanii prowadzone będą też akcje w mediach społecznościowych, działania w przestrzeni publicznej i interaktywne konkursy, nawiązujące głównie do rocznicy czwartego czerwca. Tę część zrealizuje konsorcjum firm Profile Sp. z o.o. i FleishmanHillard Sp. z o.o., wyłonione w przetargu.

     

    Po raz pierwszy tak szeroko zakrojone przedsięwzięcie zorganizowane zostało we współpracy wszystkich kluczowych resortów zaangażowanych w promocję Polski za granicą i wchodzących w skład Rady Promocji Polski. Aktywny udział wzięli w nim również eksperci środowisk marketingowych (Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy). Projekt jest zgodny z przyjętymi przez Radę Promocji Polski "Zasadami komunikacji marki Polska". Jego głównym celem jest uwypuklenie unikatowych pozytywnych cech Polaków, a kluczowym elementem zaangażowanie Polaków w kraju i za granicą.

     

    Kampania finansowana jest przede wszystkim ze środków unijnych zaoszczędzonych podczas polskiej prezydencji w Radzie UE (CPF oraz z programu PHARE Inicjatywa II), które wynoszą ok. 8,4 mln zł. Główna część budżetu zostanie przeznaczona na zakup czasu antenowego w mediach zagranicznych.

     

    Biuro Rzecznika Prasowego

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych

     

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: