close

  • Polsce – służyć, Europę – tworzyć, Świat – rozumieć
  • WIADOMOŚCI

  • 5 czerwca 2014

    Członkowie Rady Promocji Polski, reprezentujący różne resorty, przyjęli uchwałę w sprawie koncepcji znaku i hasła promującego Polskę. To motyw sprężyny z kampanii „Polska. Spring into new” autorstwa Wally’ego Olinsa.

    - „Zasady komunikacji marki POLSKA” zaczynają obowiązywać i są respektowane. Spójna kampania promocyjna się rozpoczęła, została zauważona w kraju i za granicą. Spot zbiera dobre recenzje – podkreślił minister Radosław Sikorski, który 5 czerwca przewodniczył posiedzeniu Rady Promocji Polski.

     

    Motyw sprężyny został  zaprojektowany przez śp. Wally’ego Olinsa, jednego z najwybitniejszych specjalistów w obszarze identyfikacji wizualnej, specjalizującego się w brandingu państw i miast. Oparty jest na koncepcji marki wyrażonej w idei „Creative Tension”, która zrodziła się w 2004 roku.

    - Rocznica 25 lat Wolności to najlepszy możliwy moment do wprowadzenia spójnego znaku kraju. Mamy nadzieję, że z czasem taki logotyp stanie się głównym, wiodącym znakiem w promocji naszego kraju, a Polacy się z nim utożsamią – zaznaczył Paweł Tyszkiewicz, dyrektor Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

     

    Przyjęcie koncepcji logotypu jest konsekwencją trwających od półtora roku prac nad spójną komunikacją marki POLSKA. Ich podstawą było jednogłośnie przyjęcie w październiku 2013 r. „Zasad komunikacji marki POLSKA” wypracowanych we współpracy ze specjalistami zrzeszonymi w ramach Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz w Związku Firm PR. Ostatnim ważnym krokiem jest kampania wizerunkowa „Polska. Spring into new”, której pokazuje sukces transformacji i zmian w naszym kraju w ciągu ostatnich 25 lat. Kampania wykorzystuje ideę sprężyny jako symbolu energii napędzającej do pozytywnych zmian, dynamizmu, kreatywności i innowacyjności Polaków.

     

    Dzisiejsza uchwała będzie podstawą dla RPP do kolejnych działań - przyjęcia Księgi Identyfikacji Wizualnej i opracowania strategii wprowadzania znaku.

     

    Biuro Rzecznika Prasowego

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych

     

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: