close

  • Polsce – służyć, Europę – tworzyć, Świat – rozumieć
  • WIADOMOŚCI

  • 10 marca 2014

    – Polskie przedsiębiorstwa i ich produkty są i mogą być najlepszymi ambasadorami Polski i polskiej gospodarki – powiedziała podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk podczas spotkania przedstawicieli resortów dyplomacji i gospodarki z przedsiębiorcami zainteresowanymi wsparciem na rynkach zagranicznych. Rozmowy współorganizowane przez MSZ i MG odbyły się 10 marca w Pałacu Przeździeckich Warszawie.

    Dyskusja poświęcona była priorytetom wspólnych działań obu ministerstw w 2014 r. –Zaplanowaliśmy szereg wydarzeń o charakterze gospodarczym, mających wspomóc ekspansję polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Poprzez sieć placówek dyplomatycznych i konsularnych w sposób efektywny wspieramy polski biznes i odkrywamy nowe kierunki ekspansji. – dodała wiceszefowa polskiej dyplomacji, zachęcając przedsiębiorców do udziału w organizowanej przez MSZ na początku kwietnia misji gospodarczej do Senegalu i Ghany. – Musimy wypracować wspólne mechanizmy promocji, aby lepiej dostosować się do potrzeb biznesu. – powiedziała wiceminister Kacperczyk. Zaznaczyła, że ważne jest informowanie administracji przez firmy o planach ekspansji zagranicznej.

     

    Tematem spotkania były również zmiany w systemie promocji gospodarczej, jakie dokonały się na przestrzeni ostatnich lat. Obecnie MSZ prowadzi regularne konsultacje z przedsiębiorcami, wprowadzono system monitoringu zainteresowania nowymi rynkami oraz oceny efektywności dyplomacji ekonomicznej. Wszystkie wizyty zagraniczne premiera i prezydenta wzbogacane są o komponent gospodarczy i zakładają udział polskich przedsiębiorców.

     

    Biuro Rzecznika Prasowego

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych

     

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: