close

  • Polsce – służyć, Europę – tworzyć, Świat – rozumieć
  • WIADOMOŚCI

  • 17 września 2014

    – Wspieranie interesów gospodarczych Polski za granicą, szczególnie zagranicznej ekspansji polskich przedsiębiorstw jest jednym z głównych zadań polskiej dyplomacji – powiedziała podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk 17 września w Warszawie podczas uroczystości wręczenia dyplomów laureatom VI edycji konkursu o tytuł „Ambasadora Polskiej Gospodarki”.

    Celem konkursu, organizowanego przez Business Center Club pod honorowym patronatem Ministra Spraw Zagranicznych RP, jest wyróżnienie najlepszych przykładów dobrych praktyk biznesowych w kontaktach zagranicznych. W tegorocznej edycji nagrodzono 73 przedsiębiorców w czterech kategoriach: eksporter, kreator rozwiązań XXI wieku, marka europejska i partner firm zagranicznych.

     

    – Mają Państwo prawo oczekiwać od nas dyplomatycznego wsparcia wszędzie i zawsze, kiedy nasz wspólny interes, interes gospodarczy naszego kraju, tego wymaga podkreśliła wiceminister Kacperczyk. Zwróciła uwagę na dynamiczny wzrost zaangażowania placówek dyplomatycznych w minionych latach na rzecz dyplomacji ekonomicznej. W 2013 r. polskie przedstawicielstwa udzieliły ponad 75 tysięcy odpowiedzi na zapytania kierowane przez przedsiębiorców. Zorganizowano ponad 5 tysięcy spotkań, 4700 wydarzeń promocyjnych, tysiąc seminariów. 328 razy podjęto skuteczne interwencje w przypadku dyskryminacji polskich firm. Polska dyplomacja współorganizowała także ponad 500 misji gospodarczych.

     

    Pełna lista nagrodzonych w konkursie Ambasador Polskiej Gospodarki zamieszczona jest na stronie internetowej BCC http://www.bcc.org.pl/Ambasador-Polskiej-Gospodarki.1128.0.html.

     

    Biuro Rzecznika Prasowego

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: